Majoritatea pateurilor de pe piața românească conțin E-uri
Din cele 46 de tipuri de pateuri de pe piața românească analizate într-un studiu al Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor în România (ANPCPPSR), conțin aditivi alimentari (sau E-uri).
Rezultatele studiului au arătat că, din cele 46 de tipuri de pate analizate, 6,52% nu au niciun E, 19,56% au două E-uri, 13,04 % conţin şase E-uri, iar 8,69 % conţin nouă E-uri.
Doar la doi dintre producătorii analizaţi nu a fost specificat niciun aditiv alimentar în pateuri, în timp ce în alte trei produse ale altor producători/distribuitori s-a găsit numai conservant (E250), respectiv, nitrit de sodiu.
Cercetarea a mai arătat că 30,43% dintre produsele tip pate studiate nu au specificate informaţii cu privire la valorile energetice. Potrivit specificaţiilor etichetelor, cele mai mari valori energetice sunt de 321 kcal/100 g, iar cea mai mică valoare este de 125 kcal/100 g.
Reprezentaţii ANPCPPS România au achiziționat în mod aleatoriu și anonim din supermarketurile de pe teritoriul ţării, în perioada iulie - august 2013, mostrele analizate.
Producătorii și distribuitorii analizaţi sunt următorii: Scandia Food, Tulip Food Company (distribuitor: Marathon Distribution Group), Mega Image, Orkla Foods, Hame, Glina, Prefera Foods, Carrefour, Producţie Ardealul, Billa, Auchan, Lidl Discount, Hypermarche, real,-Hypermarket, Vascar.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de ANPCPPS România - InfoCons, în cadrul consorţiului International Consumer Research&Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorului să fie făcută în cunoştinţă de cauză.
Sănătate prin post şi tratamente naturiste
Site dezvoltat de DOXOLOGIA MEDIA, Mitropolia Moldovei și Bucovinei | © doxologia.ro