Două cărți ale profesionalizării educației

Prezentare de carte

Două cărți ale profesionalizării educației

    • Două cărți ale profesionalizării educației
      Două cărți ale profesionalizării educației

      Două cărți ale profesionalizării educației

    • Două cărți ale profesionalizării educației
      Două cărți ale profesionalizării educației

      Două cărți ale profesionalizării educației

Un dublu semnal de competență relevantă în lumea academică. Un dublu semnal de efort și continuitate în exigența pregătirii pentru împlinirea în catedră, în învățământ.

Au apărut sub egida unui proiect care onorează Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, DIGI_EDU21, volumele fiind finanțate prin CNFIS-FDI-2021-0027: „Competențe Academice prin învățământul digital blended-learnig” (editor  Mihăescu Diana)(Ed. Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, 2021, 183 pg.) și „International Online Teaching Experiences. Good Practices Webinar” (editor Daniela Roxana Andron) (Lucian Blaga University Publishing House, 2021, 62 pg.). Sunt două volume care au fost dintâi „predate”, propuse analizei de curs celor care au avut intuiția de asculta specialiștii Proiectului  în cadrul cursurilor. Primul volum ne propune: Instrumente digitale pentru eficientizarea predării (Popa Maria Cristina, pp. 4-23); Instrumentar digital pentru managementul activității și carierei academice (Bogoslov Ioana Andreea, pp. 24-51); Pedagogie digitală (Nicu Adriana, Kifor Ștefania, pp. 52-112); Predarea creativă și pentru creativă (Andron Daniela Roxana, pp. 113-146); Etică și deontologie în contextul predării digitale (Gruber Gabriela, pp. 147-162) și Aspecte ale învățării prin cooperare în învățământul superior (Bologa Lia, pp. 163-183). Un colectiv valoros, care reprezintă Departamentul de Pregătire al Personalului Didactic al ULBS, care a reușit să coaguleze energii umane și informații fundamentale necesare în sistemul „hibrid” în care școala – inclusiv universitară – își asumă devenirea în vremurile, deloc ușoare, ale pandemiei.

Cel de-al doilea volum ne oferă, în limba engleză, o serie de conținuturi necesare înțelegerii experienței predării în sistem universitar: Teaching, researching and community building across virtual platforms: narratives from the field (Snezana Obradovic-Ratkovic, Kari-Lynn Winters, Catherine Hands, Vera Woloshyn, Jaqueline Beres, Brock University, Canada, pp. 5-23), Digital Scholarship and Faculty developement: for professional developement in the University context (Loredana Perla, Alessia Scarnici, University of bari, Italy, pp. 24-37), Creating engaging discussion online (Estela Ene, Diego Padilla, Indiana University-Purdue University, Indianopolis, USA, pp. 38-46), Thinking interface: an aestetic-artistic perspective towards online teaching (Teresa Leonhard, Lucian Blaga University of Sibiu, Romania, pp. 47-53) și Democratic teaching and collaborative teaching. Advantages and limitations of the online aplication gather.town (Robert Pfutzner, Lucian Blaga University of Sibiu, Romania, pp. 54-62).

Un dublu semnal de competență relevantă în lumea academică. Un dublu semnal de efort și continuitate în exigența pregătirii pentru împlinirea în catedră, în învățământ.

Sursa: tribuna.ro

Citește despre: